Posted by: r.m. | March 13, 2010

The Lebanese Boycott Law is not limited to Economic Boycott

القانون لا يقتصر على المقاطعة الاقتصادية

احتدم النقاش بشأن «أشكال» مقاطعة إسرائيل، ربما تناسى أهل السجال أن القانون اللبناني يحرّم كل أشكال التطبيع مع هذا الكيان، قراءة للمواد تذكّر بأنّ النواب الذين أقرّوه عام 1955 لم يخطر لهم أنه سيأتي يوم يحاجج فيه أحد بشـأن مدى مقاطعة إسرائيل

عصام نعمة إسماعيل*
أيهما يؤدي إلى شرعنة الكيان الاسرائيلي: التطبيع الاقتصادي، أم الثقافي والنخبوي؟ لعلَّ الانطباع الأول، الذي يتكوَّن عند طرح هذه الإشكالية، هو الخشية والقلق من طبيعة الطرح ذاته، لأن مجرد طرح هذه المسألة، يعني أن بين اللبنانيين أو المقيمين في لبنان، من بدأ يتقبَّل فكرة وجود إسرائيل ككيان شرعي، أو على الأقل واقعي لا بد من التعايش معه. وهذه فكرة، هي على الأقل في لبنان لا تزال رسمياً من المحرمات. فالمقاطعة كاملة ومطلقة، والقانون لا يسمح تحت شعارات حرية التعبير أو العولمة أو الأمر الواقع، بأن نعمد إلى المشاركة في ندوات ومؤتمرات وأنشطة رياضية وثقافية يكون للعدو الإسرائيلي، أو أحد حاملي جنسيته، وجود فيها، ففي هذا خرق لقانون المقاطعة، ويعطي هذا العدو فرصة الولوج إلى الفكر اللبناني أو العربي، لتكون هذه الخطوة مقدِّمةً لخطوات تطبيعية أخرى، لتصل إلى درجة قبول المجتمعات والنخب العربية الشعب الإسرائيلي كمرحلة لتقبُّل الدولة الاسرائيلية في أراضي فلسطين.

Read the article in full here


Responses

  1. i love you!

  2. my opinion is it is very wise to always remind the people about the boycott of zionism, the major weapon of zionists is not a nuclear bomb nor a super tank it is our own democratic and financial system because these kind of systems that help the jews to infiltrate in our society and at the end in our mind so that we end up by acceoting israel as a home for jews all over the world. it is imperative that we pay attention to how we use ours imperialism, our financial freedom and especially our democratic freedom because this is the road for the zionists to infiltrate our countries and to destroy them leaving the only country that is israel that should last at the end that what the zionists seek…to keep this boycott againt the zionists is like targeting in full alert a nuclear weapon on israel,for them economic power is as much important as military power.
    (protocols)


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: